პრაქტიკული პედაგოგიკა როგორ დავგეგმოთ და ჩავატაროთ ინტეგრირებული გაკვეთილი
ავტორები:
მანანა ბოჭორიშვილი
მოკლე აღწერა:

დღეს ძალზე აქტუალურია ინტეგრირებული გაკვეთილების თემა. ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმის საგნობრივი პროგრამები და გამჭოლი კომპეტენციები. მასწავლებელს საინტერესო ინტეგრირებული გაკვეთილის დაგეგმვისა და ჩატარების საშუალებას აძლევს.

▪ რით არის მნიშვნელოვანი ინტეგრირებული გაკვეთილები,ინტეგრირებული სწავლება?

ადრეულ ასაკში მოსწავლეებს უჭირთ აბსტრაქტული აზროვნებაანალიზიგანზოგადება და კიდევ უფრო მეტად – ცალკეულ დისციპლინებში ნასწავლი კონცეფციების სინთეზირაც უფრო დაქუცმაცებულია სამყარო მოსწავლისთვის სხვადასხვა საგნად“, მით უფრო ჭირს მისი აღქმა და შესწავლა. ასაკთან ერთად ეს სირთულე იოლად დაიძლევა. ამ კუთხით ასაკობრივ განვითარებასთან ერთად დიდი მნიშვნელობა ენიჭება კარგად დაგეგმილ და ჩატარებულ ინტეგრირებულ გაკვეთილებს.

განათლების სპეციალისტები ხშირად საუბრობენ ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმის ერთი სასწავლო დისციპლინის შიგნით არსებულ ინტეგრაციაზე. მაგალითად, ინტეგრაცია მოხდა მათემატიკის შიგნითცალცალკე და ერთმანეთისგან მოწყვეტით აღარ ისწავლება ალგებრა და გეომეტრია, რომ არაფერი ვთქვათ ახალ მიმართულებებზე – სტატისტიკასა და ალბათობაზე.

საბუნებისმეტყველო საგნები პირველი ექვსი წლის განმავლობაში ინტეგრირებულად ისწავლება. ეს ნიშნავსრომ არსებობ საგანი –ბუნებისმეტყველება, რომელიც საწყის ცოდნას აძლევს ბავშვებს ბუნებრივი გარემოს შესახებ, ასწავლის მის მახასიათებლებს, ამით მეცნიერული აზროვნების წინა პირობ ქმნის და სხვ.