საშუალო საფეხურზე მოსწავლეს აუცილებლად უნდა ჰქონდეს თავისუფალი
არჩევანისა და გადაწყვეტილებების მიღების შესაძლებლობა. ჩვენს სკოლებში მთელი 12
წლის განმავლობაში მოსწავლე, მეტწილად, პასიური მონაწილეა სწავლა-სწავლების
პროცესისა. მას ავალებენ და ისიც აკეთებს იმას, რასაც ავალებენ, ისე, როგორც
ავალებენ დაწყებით საფეხურზეც, საბაზოზეც და საშუალო საფეხურზეც, როცა ჩვენ წინ
უკვე შემოქმედებითი ენერგიითა და თვითგამოხატვის დაუოკებელი იმპულსებით სავსე
ახალგაზრდები არიან.