მოსწავლეზე ორიენტირებული
სასწავლო გარემოს პრაქტიკული ასპექტები მასწავლებლისგან მოსწავლის პიროვნული
და სოციო-ემოციური ფაქტორების ფართოდ გათვალისწინებას გულისხმობს,
რაც, თავის მხრივ, სწავლების სტრატეგიებისა და მეთოდების
პერსონალიზაციას, მოსწავლის საჭიროებასთან მაქსიმალურ
შესაბამისობას მოითხოვს. მოსწავლეები განსხვავდებიან ერთმანეთისაგან,
ამიტომ სასწავლო ამოცანების გადაწყვეტისთვის მასწავლებლები
ცდილობენ, იპოვონ ის ოპტიმალური მეთოდები და მიდგომები, რომელიც მიზანთან
მიახლოებაში დაეხმარებათ. შეიძლება ითქვას,რომ მოსწავლეთა შესაძლებლობების რეალიზაციისთვის აქცენტი
კეთდება პრაქტიკაში ადაპტირებული, მოდიფიცირებული
დავალებების აქტიურად გამოყენებაზე. ამ კუთხით განსაკუთრებული
მნიშვნელობა შეიძინა რემედიაციამ, დიფერენცირებული სწავლის პრინციპებმა და
ინდივიდუალურმა სწავლებამ.