ჟურნალი „ჰუმანიტარული განათლება სკოლაში “ 2024 წლის პირველი ნომერი
ავტორები:
ნინო ნაკუდაშვილი<br>გია მურღულია<br>ლევან ბებურიშვილი<br>ლევან ბრეგაძე<br>ლალი დათაშვილი<br>მედეა (დოდო) ღლონტი<br>თინათინ ბოლქვაძე<br> ზაალ ჩხეიძე<br> ლევან გელაშვილი<br> მაია ჯალიაშვილი
მოკლე აღწერა:

თქვენ წინაშეა ჟურნალის – „ჰუმანიტარული განათლება სკოლაში“ – მორიგი ნომერი, რო­მელშიც ისევ ვაგრძელებთ საუბრებს ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლებისათვის (და არამარტო) საინტერესო საკითხებზე. რატომ უჭირთ მოსწავლეებს წაკითხულის გაგება? – ეს არის ის კითხვა, რომელზედაც პასუხის მოძებნა მთელი მსოფლიოს საგანმანათ­ლებლო სისტემის უპირველესი გამოწვევაა. წაკითხულის გაგების უნარის შემსწავლელი თეორიების მიმოხილვა და საერთაშორისო გამოც­დილება, თუ რა შეიძლება გაკეთდეს ამ მიმართულებით, ვფიქრობთ, ყველა საგნის მასწავ­ლებელს დააინტერესებს, რადგან წაკითხულის გაგება ის საბაზისო უნარია, რომელიც ცხოვრე­ბაში ადამიანის წარმატების წინაპირობად არის აღიარებული.

ლიტერატურა ინტერპრეტაციული ხელოვ­ნებაა, ამიტომ რუბრიკა „თვალსაწიერში“ ჩვენ ისევ და ისევ შემოგთავაზებთ თქვენთვის კარგად ცნობილი ნაწარმოებების ახლებურად დანახულ წახნაგებს გია მურღულიას, ლევან ბრეგაძის, ლევან ბებურიშვილის, ლალი დათაშვილისა და მედეა ღლონტის წერილებით.

უნდა იყოს თუ არა ჩვენში ლიტერატურის სწავ­ლება დისტანცირებული პოლიტიკური აქცენტები­საგან? უნდა შევთავაზოთ თუ არა მოსწავლეებს პოლიტიკური რომანებიდან თუნდაც მცირე ამონარიდები იმისათვის, რომ უკვე სკოლადამთავრე­ბული, სოციალური თვალსაზრისით უკვე შემდგა­რი, სხვათა თანასწორი მოქალაქე ელემენტარულ ინფორმაცის ფლობდეს წარსულის, აწმყოს ან მომავლის რეალური გამოწვევების შესახებ? – ეს ის შეკითხვებია, რომლებზედაც პასუხის ცდაა ზაალ ჩხეიძის წერილი.

ფილოლოგთა წრეებისათვის ცნობილია, რომ ეტაპობრივად მიმდინარეობს ქართული სალიტე­რატურო ენის ნორმებისა და ტერმინოლოგიური სტანდარტების სრული კორპუსის მომზადება. ჟურნალში მოგაწვდით ინფორმაციას როგორც განახლებული, ისე სრულიად ახალი სალიტერატურო ნორმების შესახებ.

დაბოლოს, ჟურნალი გვერდს ვერ აუვლიდა გურამ რჩეულიშვილის საიუბილეო თარიღს. იმაზე, თუ რა გამოარჩევს გურამ რჩეულიშვილის პროზას, გვესაუბრება თავის წერილში მაია ჯალიაშვილი.